niedziela, 15 kwietnia 2018

Opaska tutu - kwiatki na szydełku - narcyzek kanzashi

Ozdoby na główkę dla dziewczynek to temat, który od ponad 4 miesięcy mam na tapecie, a który pochłonął mnie totalnie. Ozdobne czapeczki, opaseczki, a w przyszłości spinki i gumeczki. Na samą myśl mordeczka mi się cieszy, jak to główkę dzieciątka można ozdobić, niech no nam tylko włosy urosną :)  szczerze trzeba przyznać, że póki byłam tylko mamą chłopca tego nie rozumiałam :)

Opaseczka dla dziewczynki, którą dzisiaj prezentuję, wykonana jest z ozdobnej gumy nazywanej tutu. Guma dostępna jest w lepszych pasmanteriach, a cena za metr to ok 10 zł. Przy czym z jednego metra spokojnie 2 - 3 opaski można wykonać (zależy od rozmiaru główki dziecka).

Wykonanie takiej opaski jest banalnie proste, gdyż tak naprawdę wystarczy uciąć gumę na potrzebną nam długość, i zszyć razem dwa brzegi na okrętkę. Ot i cała filozofia opaska jest gotowa. 




Teraz można ją ozdobić. Ja opaski wykonałam dwie. Pierwsza w kolorze ekri została ozdobiona trzema szydełkowymi kwiatkami, także w kolorze ekri. 




Wykonanie takiego kwiatka też jest proste: 
  • robimy łańcuszek o długości ok 30 oczek (od jego długości zależy ilość płatków naszego kwiatka, im więcej oczek tym więcej płatków); 
  • następnie na tym łańcuszku wykonujemy słupki, po jednym w każdym oczku, przy czym 3 pierwsze oczka to nasz 1 słupek; 
  • w 3 i ostatnim rzędzie wykonujemy sekwencje na zmianę 6 słupków w jednym oczku, które oddzielamy 1 półsłupkiem w oczku następnym (tak powstają nasze płatki); po zakończeniu tego rzędu  robótka wygląda jak serpentynka cała jest skręcona, 
  • wystarczy teraz ułożyć płatki na kształt kwiatka i je zszyć od spodu, tak aby kwiatek się trzymał; 
  • na koniec można wkleić ozdobny środek (niby jest samoprzylepny, ale warto dodać porządnego kleju, ja dałam klej na gorąco); 



Moja druga opaska w kolorze żółtym, została ozdobiona kwiatuszkiem wykonanym w stylu kanzashi. Kwiatek jest wykonany z wstążki satynowej w kolorze ekri, żółtym, zielonym oraz jasnym zielonym w białe kwiatki.




Do wykonania takiego kwiatuszka użyłam:
  • 6 kwadratów ze wstążki w kolorze ekri (można zastąpić białą) o szerokości 4 cm;
  • 5 kwadracików  o boku 2,5 cm w kolorze żółtym (jasnym pomarańczowym) 
  • 3 pasków ok 5 4 cm z zielonej, ozdobnej wstążki tiulowej w białe kwiatki 
  • 1 paska zielonej wstążki satynowej długości około 5 cm
  • igła, nitka


Kwadraciki, z których wykonamy nasze płatki składamy po skosie 2 razy tak żeby wyszedł trójkąt równoboczny; wszystkie przyszłe płatki złożone w trójkąty nawlekamy na nitkę i związujemy na supeł końce nitki, ściągnięcie nitki spowoduje ze nasze płatki się zmarszczą, tworząc płatek; analogicznie postępujemy z mniejszymi płatkami; płatki mniejsze wszywamy od spodu w środek większych tak aby na wierzchu nie było widać szwów; na koniec formujemy listki, ja ozdobną wstążkę tiulową przewiązałam tylko nitką tak żeby wyglądało jak kokardka, trzy połączyłam obok siebie i doszyłam pod spód kwiatka, ostatni pasek formujemy na kształt listka i także doszywamy od spodu.

Który kwiatek jest prostszy do wykonania? Pewnie szydełkowy, na pewno jeśli chodzi o opis wykonanej pracy :) kwiatkom kanzashi trzeba by poświęcić osobny post żeby wszystko było wytłumaczone idealnie, więc może kiedyś :) z dokładnymi zdjęciami co i jak po kolei. 

Wracając do naszej opaski to gdy już mamy wykonaną ozdobę doszywamy ja do opaski i gotowe :) 

Tak prezentują się moje efekty:





A tak moja modelka :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz