niedziela, 21 października 2018

Mata ze sznurka jutowego.

Od jakiegoś już czasu bardzo modne stały się ozdoby w stylu przaśnym, rustykalnym, który z definicji jest stylem prostym, dążącym do natury, ale przy tym bardzo przytulnym. Naturalne materiały, drewno, ozdoby typu hand made, stylizowane na stare, ludowe. Oto cała esencja stylu rustykalnego.

mata jutowa


Wykonanie podkładek na stół ze sznurka jutowego miałam w głowie już od dawna. Sznurek udało mi się zakupić w Kik-u za 4 zł za 100 m. I w ten oto sposób zmieniłam myśli na czyn, z małą zmianą planu, bo zamiast kilku małych podkładeczek postanowiłam zrobić jedną dużą mate.

Wzór oparłam na ściegu ażurowym tzw. granny stich (ścieg babuni) z odpowiednim dostosowaniem do moich potrzeb, aby robótka była bardziej kolista (co nie koniecznie mi wyszło). Użyłam szydełka 3mm. Zużyłam ok 2,5m sznurka. Ogólnie praca ze sznurkiem do najprzyjemniejszych nie należała. Sznurek jest twardy i sztywny przez co ciężko się go przerabia. Do tego nie zawsze ma taką samą grubość, co na pewno także ma wpływ na efekt końcowy. Wykonałam 19 okrążeń przez co uzyskałam ok 55 cm średnicy mojej kwadratowo-jajowatej maty😜😝. Poniżej zamieszczam przybliżony wzór z jakiego można korzystać bo ja robiłam z głowy 😀 

źródło - klik

Zachęcam do wykonania własnych podkładek lub mat (bo wykonując tylko kilka pierwszych rzędów wyjdą nam małe podkładki, takie np pod kubek.

mata jutowa




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz