wtorek, 30 listopada 2021

Kalendarz adwentowy na szydełku

Zrobienie kalendarza adwentowego na szydełku marzyło mi się od dawna. Zazwyczaj przypominałam sobie, o tym w okolicach grudnia i kończyłam na gotowych rozwiązaniach ze sklepu, bo na rękodzieło było już za późno. W tym roku wzięłam się w garść, bo przecież chcieć to móc i zaczęłam działać na początku listopada. Zależało mi na tym, by każda torebeczka wyszła inna. Efekty zobaczcie sami



Podstawę naszego kalendarza stanowi torebeczka/woreczek, który możemy potem zawiesić lub postawić w wybranym miejscu. Pierwotnie zakładałam, że w tym przypadku zawieszę woreczki na ozdobnym drewienku ozdobionym łańcuchem i wstążkami.  Efekt nie przypadł mi do gustu, wiec torebeczki będą stały na półce, można je też schować do ozdobnego pudelka. Ostatecznie wybrałam zawieszenie poziome. 



Zawartość jest oczywiście dopasowana pod moje dzieciaki, więc w środku będą mogły znaleźć drobne zabawki, małe spineczki czy gumeczki dla małej księżniczki, gumy turbo dla Starszaka. Nie uciekam od słodyczy, co któryś dzień można dołożyć cukierka czy świątecznego Mikołajka. Do tego świąteczne zadania typu pisanie listu do Mikołaja, ozdobienie pokoi, czy wykonywanie ozdób na choinkę.  


Zestawienie wszystkich wykonanych przeze mnie torebeczek












Na koniec zostawiam wzór na woreczek :)

Do jego wykonania potrzebne będzie: szydełko 3,5 mm, resztki kolorowych nitek, u mnie standardowo jarnart jeans, znacznik rzędów, igła, wstążki, blok technicznym, marker, ozdobna taśma papierowa klejąca, nożyczki, ołówek, dziurkacz do papieru. 

 

1. Łańcuszek z 18 oczek, pracujemy "na okrągło, po obu jego stronach.

2. Zaczynając od 2 oczka od strony szydełka przerabiamy 16 półsłupków, w ostatnim oczku przerabiamy 4 półsłupki; obracamy robótkę i przerabiamy 15 półsłupków, a w ostatnim oczku 3 półsłupki.

3-20. W każdym z 18 rzędów przerabiamy po 38 półsłupków.

21. Przerabiamy 8 półsłupków; (1 półsłupek nawijany i jedno oczko łańcuszka)  - powtarzamy 15 razy.

22. Przerabiamy (1 półsłupek nawijany i jedno oczko łańcuszka) - powtarzamy 4 razy; 1 półsłupek nawijany; następnie do końca rzędu 29 półsłupków.

23-26. Przerabiamy po 38 półsłupków, oczko ścisłe, obcinamy i chowamy nitkę.

 

Gotowe woreczki możemy ozdobić za pomocą haftu krzyżykowego. Kolorystykę i wzory każdy może stworzyć takie jak sobie wymarzy. Ja korzystałam z pinteresta i własnej wyobraźni. W powstałą w rzędach 21-22  przestrzeń przeciągamy tasiemkę. Na koniec pozostaje przygotowanie 24 numerków. Ja wykonałam je z bloku technicznego, który obkleiłam papierową świąteczną taśmą klejącą. całość pocięłam na 24 prostokąciki i podpisałam numerki markerem. Żeby łatwiej było dowiązać numer do paczuszki użyłam dziurkacza. Teraz po założeniu numerku na tasiemkę można woreczki zapakować i zawiązać prezenciki. 

 

Przykładowe grafiki do wyhaftowania





 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz